Conferința Națională: Lobby sau trafic de influență? Este societatea românească pregătită pentru acceptarea lobbyiului?

CONFERINŢA NAŢIONALĂ
LOBBY SAU TRAFIC DE INFLUENŢĂ?

Momentul în care activitatea de lobby se suprapune traficului de influenţă
19 noiembrie 2015, Sheraton Bucharest Hotel, Sala Iridium
MODERATOR EVENIMENT: lect. univ. dr. Petrică – Mihail MARCOCI, formator de specialitate
în pregătirea experţilor privind prevenirea şi combaterea corupţiei
Vor participa în calitate de speakeri, reprezentanţi ai Parlamentului României, Ministerului Justiției, ai mediului academic şi de afaceri, avocaţi, experţi în domeniul afacerilor europene, lobbyiului, jurnalişti, precum şi reprezentanţi ai societăţii civile etc.
SPEAKERI INVITAŢI:
Robert Marius Cazanciuc – Ministrul Justiţiei
Liviu-Bogdan Ciucă – Deputat, Președintele Comisiei juridice, de disciplină și imunități, Camera Deputaților
Cătălin Boboc – Senator, Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări, Senatul României
Nistor Călin – Procuror șef adjunct Direcţia Naţională Anticorupţie
Ioana Lazăr – Director Agenţia Naţională de Integritate
Marius Gogescu – Director, Corpul de Control al Primului Ministru
Adriana Săftoiu – Expert comunicare şi PR
Victor Alistar – Director Executiv Transparency International
Anton Hadăr – Președinte Federația Națională Sindicală Alma Mater
Dr. Ionuţ Tănase – Specialist comunicare politică şi lobby
Dan Cărbunaru – Jurnalist, Director Calea Europeană
Radu Soviani – Jurnalist
Alexandru Cumpănaşu – Director Executiv Asociaţia pentru Implementarea Democraţiei
SCPA Ceparu şi Irimia
SCA Mihăilă şi Asociaţii

            DESCARCĂ OFERTA COMPLETĂ                            DESCARCĂ FORMULARUL DE PARTICIPARE

CERTIFICARE: Certificat de participare eliberat de Revista de Achiziţii Publice.
TEME ÎN DEZBATERE:

1. Este societatea românească pregătită pentru acceptarea lobbyiului?
Impactul activităţilor de lobby în elaborarea politicilor publice, precum şi prezentarea unor exemple de bune practici la nivelul statelor membre ale UE; activități efectuate cu scopul de a influența în mod direct  sau indirect procesul de elaborare a politicilor și deciziilor.
Lobbyistul, “interpret” între administraţia publică şi interesele societăţii.
Influențarea directă şi contactul direct cu instituția; Influențarea indirectă şi contactul indirect cu instituțiile prin intermediul mass-media, societății civile sau conferințe.
2. Legislaţia penală din România şi activitatea de lobby.
Trecând în zona licitului, lobbyiul excede zonei penale; necesitatea reglementării de către Ministerul Justiţiei.
Distincţia celor două fapte: Lobby, ca promisă diligenţă de a influenţa şi plata diligenţei de a influenţa; Trafic de influenţă, promisiunea influenţei şi plata influenţei.
3. Limitări legale ale lobbyiului în România.
Necesitatea distincției între termenii lobby, advocacy, campanie de comunicare și PR etc.
Contractul de lobby – modul de desfăşurare a acţiunilor de influenţare a activităţii puterii legislative şi a celei executive, acţiuni desfăşurate în favoarea unui terţ; reprezentarea propriilor drepturi, opinii sau interese printr-o activitate specifică.
Modul în care trebuie să se desfăşoare relaţiile dintre autorităţile publice şi lobbyişti, de a populariza activitatea de lobby:
• informarea beneficiarilor asupra etapelor care trebuie parcurse pentru atingerea obiectivului urmărit;
• cercetarea şi adunarea de informaţii necesare îndeplinirii scopului propus; informarea beneficiarilor asupra demersurilor întreprinse şi monitorizarea rezultatelor;
• participarea la dezbaterile organizate de autorităţile publice centrale și locale asupra cărora se exercită activitatea de lobby.
4. Lobbyistul între profesie şi infracţiune.
Activitatea de lobby ca titlu professional.
Tipuri de comunicări care nu sunt considerate acţiuni specifice activităţii de lobby; Cine poate desfăşura activităţi de lobby; Interdicţii în desfăşurarea activităţii de lobby; Reguli fundamentale ale activităţii de lobby; Relaţia lobbyist – autorităţi publice; Raportarea activităţii de lobby.
5. Dimensiunile etice şi deontologice ale lobbyiului; reguli de bună practică.

În speranţa că veţi da curs invitaţiei noastre, aşteptăm să ne contactaţi până la data de 12 noiembrie 2015 la
e-mail:  office@revista-achiziţii.ro; office@expertaktiv.ro, telefon/fax 021 311 71 01, 0234 313 320 sau la:

Coordonator eveniment: Vlad CHELMUŞ 0753.025.991

Director eveniment: Nadina COJOCARU 0753.025.978

 

Anunțuri

Etichete:, , ,

About comunitateadeadvocacy

COMUNITATEA DE ADVOCACY este o organizație care sprijină demersurile societății civile și a mediului de afaceri în amendarea politicilor publice relevante, încurajează participarea membrilor comunităților și a întreprinzătorilor privați la elaborarea deciziei publice, promovează asistenţa tehnică şi tehnicile profesionale de advocacy pentru orice grup interesat al societăţii civile cu onestitate, demnitate, respect reciproc, transparenţă şi responsabilitate socială, în scopul consolidării sistemului de democraţie participativă. COMUNITATEA DE ADVOCACY urmărește dezvoltarea sectoarelor, social și privat, prin programe de consultanță, monitorizare, cercetare, instruire și reprezentare. COMUNITATEA DE ADVOCACY sprijină prin toate inițiativele și activitățile sale, creerea unei economii de piață bazată pe libera inițiativă, spirit antreprenorial, responsabilitate socială și corporativă. INFLUENȚĂM POLITICILE PUBLICE O societate civilă bine informată şi participativă la luarea deciziei publice este pilonul principal pe care se construieşte democraţia. Evidenţierea prin care o anume comunitate sau naţiune a identificat şi este pe drumul democraţiei şi al economiei de piaţă este semnalată prin situaţiile în care cetăţenii încep să se implice în a-şi exprima opinii în mod public şi bine conturat, atunci când aceştia pot dentifica şi propune soluţii de rezolvare a unor probleme publice care îi afectează. Pentru a lua parte la decizia publică, electoratul trebuie să fie bine pregătit, bine educat în elaborarea politicilor publice şi a procedurilor legislative. Deşi s-au înregistrat progrese substanţiale în participarea mediului de afaceri la decizia publică, la influenţarea politicilor economice care îl afectează, mai sunt paşi de urmat până a constata că sectorul de afaceri are o voce unitară, conjugată în raport cu decidenţii politici. Deşi s-au îmbunătăţit tehnicile de transparentizare a procesului de elaborare a politicilor publice şi de responsabilizare a emitenţilor de proiecte de acte normative publice, se constată totuşi un mare grad de formalism în aplicarea acestora. Unul dintre motivele identificate de Comunitatea de Advocacy este necunoaşterea unor metode şi tehnici adecvate prin care liderii de afaceri, pe de-o parte, şi oficialii publici, pe de altă parte, să-şi îmbunătăţească abilităţile profesionale de influenţare legislativă, în mod transparent şi responsabil. Din această perspectivă, Comunitatea de Advocacy şi-a propus să pregătească liderii de afaceri şi mediul politic pentru un dialog constructiv de modelare a politicilor publice şi să-i echipeze cu instrumentele potrivite pentru implementarea reformei democratice.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: