Săptămâna Europeană a Mobilității – 16-22 septembrie 2015

header_bg_v5

Comisia Europeană a dat publicității miercuri, 16 septembrie 2015, un comunicat cu privire la evenimentele organizate în cadrul Săptămânii Europene a Mobilității, ce se defășoară în perioada 16-22 septembrie 2015.

27 de orașe din România participă la această activitate, programând evenimente prin care urmăresc punerea în practică a unor măsuri permanente în favoarea mobilității și sensibilizarea cetățenilor prin interzicerea parțială a traficului rutier în ”ziua fără mașini”.

Manifestațiile organizate în cele 2.000 de orașe din UE participante urmăresc găsirea unor soluții inovatoare la problemele actuale de mobilitate urbană, care să contribuie în același timp la atingerea obiectivelor UE în materie de reducere a emisiilor cu efect de seră și combaterea schimbărilor climatice.

SĂPTĂMÂNA EUROPEANĂ A MOBILITĂȚII sprijină promovarea politicilor UE în domenii precum transportul, schimbările climatice, eficiența energetică și dezvoltarea urbană sustenabilă. Mesajul său ajunge la aproximativ 170 de milioane de persoane din Europa și de dincolo de granițele acesteia.

Povestea SĂPTĂMÂNII EUROPENE A MOBILITĂȚII a început în 1998, când Franța a proclamat o zi sub deviza „În oraș, fără mașină!”. Această inițiativă încurajează în continuare orașele să organizeze în fiecare an o zi în care cetățenii să se deplaseze fără mașini și să promoveze modurile de transport sustenabile. Succesul acestei inițiative a dus la lansarea în 2002 a SĂPTĂMÂNII EUROPENE A MOBILITĂȚII. În prezent, peste 1.500 de orașe participă la eveniment.

SĂPTĂMÂNA EUROPEANĂ A MOBILITĂȚII a avut drept rezultat implementarea a peste opt mii de măsuri permanente, care vizează în principal infrastructurile pentru cicliști și pietoni, îmbunătățirea accesibilității transportului și sensibilizarea cu privire la comportamentul sustenabil în materie de transport.

SĂPTĂMÂNA EUROPEANĂ A MOBILITĂȚII este sprijinită financiar de către Direcția Generală Mobilitate și Transporturi a Comisiei Europene

Anunțuri

Etichete:, ,

About comunitateadeadvocacy

COMUNITATEA DE ADVOCACY este o organizație care sprijină demersurile societății civile și a mediului de afaceri în amendarea politicilor publice relevante, încurajează participarea membrilor comunităților și a întreprinzătorilor privați la elaborarea deciziei publice, promovează asistenţa tehnică şi tehnicile profesionale de advocacy pentru orice grup interesat al societăţii civile cu onestitate, demnitate, respect reciproc, transparenţă şi responsabilitate socială, în scopul consolidării sistemului de democraţie participativă. COMUNITATEA DE ADVOCACY urmărește dezvoltarea sectoarelor, social și privat, prin programe de consultanță, monitorizare, cercetare, instruire și reprezentare. COMUNITATEA DE ADVOCACY sprijină prin toate inițiativele și activitățile sale, creerea unei economii de piață bazată pe libera inițiativă, spirit antreprenorial, responsabilitate socială și corporativă. INFLUENȚĂM POLITICILE PUBLICE O societate civilă bine informată şi participativă la luarea deciziei publice este pilonul principal pe care se construieşte democraţia. Evidenţierea prin care o anume comunitate sau naţiune a identificat şi este pe drumul democraţiei şi al economiei de piaţă este semnalată prin situaţiile în care cetăţenii încep să se implice în a-şi exprima opinii în mod public şi bine conturat, atunci când aceştia pot dentifica şi propune soluţii de rezolvare a unor probleme publice care îi afectează. Pentru a lua parte la decizia publică, electoratul trebuie să fie bine pregătit, bine educat în elaborarea politicilor publice şi a procedurilor legislative. Deşi s-au înregistrat progrese substanţiale în participarea mediului de afaceri la decizia publică, la influenţarea politicilor economice care îl afectează, mai sunt paşi de urmat până a constata că sectorul de afaceri are o voce unitară, conjugată în raport cu decidenţii politici. Deşi s-au îmbunătăţit tehnicile de transparentizare a procesului de elaborare a politicilor publice şi de responsabilizare a emitenţilor de proiecte de acte normative publice, se constată totuşi un mare grad de formalism în aplicarea acestora. Unul dintre motivele identificate de Comunitatea de Advocacy este necunoaşterea unor metode şi tehnici adecvate prin care liderii de afaceri, pe de-o parte, şi oficialii publici, pe de altă parte, să-şi îmbunătăţească abilităţile profesionale de influenţare legislativă, în mod transparent şi responsabil. Din această perspectivă, Comunitatea de Advocacy şi-a propus să pregătească liderii de afaceri şi mediul politic pentru un dialog constructiv de modelare a politicilor publice şi să-i echipeze cu instrumentele potrivite pentru implementarea reformei democratice.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: