A apărut primul volum complex despre activitatea de lobby din România!

Dinamica_activitatii_lobby

Prima carte din România care abordează dinamica şi specificul activităţii de lobby a fost lansată săptămâna aceasta. Sub semnătura lui Ionuţ Tănase, volumul „Dinamica activității de lobby în România” prezintă într-o manieră deopotrivă ştiinţifică şi pragmatică evoluţia şi perspectivele de dezvoltare în activitatea de reprezentare a intereselor. Autorul este specialist în lobby şi comunicare politică și doctor în ştiinţele comunicării.

Cei care doresc să afle cu ce se ocupă lobbyiştii şi care este menirea lor în democraţie, care şi cât de legitime sunt grupurile de interese, ce deosebeşte lobbyul de traficul de influenţă sau dacă este necesară o lege a lobbyului în România au de acum la dispoziţie volumul „Dinamica activității de lobby în România”, apărut la editura Eikon din Cluj-Napoca.

Dincolo de meritul pionieratului în cercetarea complexă a lobbyului, cartea se remarcă prin siguranţa tonului, rigoarea demonstraţiei şi o impresionantă bibliografie de specialitate în domeniul lobbyului şi al comunicării politice. Volumul aduce o solidă contribuţie teoretică, deschizând câmpuri tematice noi şi constituind în acelaşi timp un adevărat manual pentru lobbyiştii şi politicienii români, precum şi o lectură utilă celor ce vor să înţeleagă mecanismele deciziei politice sau stereotipiile vizavi de lumea lobbyiştilor.

„Este o carte necesară pentru cei care vor să practice această activitate relativ nouă în peisajul politic autohton, în mod profesionist şi transparent, dar şi pentru politicienii care încă manifestă reticenţă în raport cu subiectul lobbyului. Activitatea de lobby în România este la finalul etapei de pruncie, căci piața de consultanță numără deja în jur de zece companii specializate în această nişă. Este aşadar loc de creştere şi de profesionalizare în arena persuasiunii politice. Lobbyul corect făcut şi, totodată, asumat este absolut legitim, fiind un element esenţial al democraţiei participative şi bucurându-se, după cum au arătat anchetele sociologice, de o percepţie pozitivă în rândul românilor. Las cititorii să descopere mai multe, inclusiv pe website-ul dedicat lobbyului şi prezentului volum – http://www.desprelobby.ro”, afirmă Ionuț Tănase, autorul volumului.

Lucrarea a primit referințe de excepție din partea a doi dintre autorii europeni experimentaţi şi consacraţi în cercetarea lobbyului – Prof. dr. Rinus van Schendelen şi Lionel Zetter – şi din partea unor lobbyişti care au pus bazele activităţii de lobby în România: Guy Burrow, fondatorul primei firme de lobby din România, şi Laura Florea, preşedintele primei asociaţii a lobbyiştilor români.

„Această carte aduce o contribuţie deosebit de valoroasă la dezvoltarea profesională şi la înţelegerea activităţii de lobby în România şi nu numai. Pentru cei care practică activitatea de lobby în România sau care intenţionează să se lanseze în domeniu, această carte este o lectură obligatorie”, declară Lionel Zetter, autorul best-seller-ului „Lobbying, the Art of Political Persuasion”. În același timp, Laura Florea, președintele Registrului Român de Lobby şi profesor asociat la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (Universitatea Bucureşti), apreciază că Ionuț Tănase „lansează o provocare comunității de experți în lobby, aceea de a aduce activitatea de lobby la nivelul de artă a persuasiunii politice”.

Cartea este disponibilă în librării începând cu data de 18 decembrie.

Anunțuri

Etichete:, ,

About comunitateadeadvocacy

COMUNITATEA DE ADVOCACY este o organizație care sprijină demersurile societății civile și a mediului de afaceri în amendarea politicilor publice relevante, încurajează participarea membrilor comunităților și a întreprinzătorilor privați la elaborarea deciziei publice, promovează asistenţa tehnică şi tehnicile profesionale de advocacy pentru orice grup interesat al societăţii civile cu onestitate, demnitate, respect reciproc, transparenţă şi responsabilitate socială, în scopul consolidării sistemului de democraţie participativă. COMUNITATEA DE ADVOCACY urmărește dezvoltarea sectoarelor, social și privat, prin programe de consultanță, monitorizare, cercetare, instruire și reprezentare. COMUNITATEA DE ADVOCACY sprijină prin toate inițiativele și activitățile sale, creerea unei economii de piață bazată pe libera inițiativă, spirit antreprenorial, responsabilitate socială și corporativă. INFLUENȚĂM POLITICILE PUBLICE O societate civilă bine informată şi participativă la luarea deciziei publice este pilonul principal pe care se construieşte democraţia. Evidenţierea prin care o anume comunitate sau naţiune a identificat şi este pe drumul democraţiei şi al economiei de piaţă este semnalată prin situaţiile în care cetăţenii încep să se implice în a-şi exprima opinii în mod public şi bine conturat, atunci când aceştia pot dentifica şi propune soluţii de rezolvare a unor probleme publice care îi afectează. Pentru a lua parte la decizia publică, electoratul trebuie să fie bine pregătit, bine educat în elaborarea politicilor publice şi a procedurilor legislative. Deşi s-au înregistrat progrese substanţiale în participarea mediului de afaceri la decizia publică, la influenţarea politicilor economice care îl afectează, mai sunt paşi de urmat până a constata că sectorul de afaceri are o voce unitară, conjugată în raport cu decidenţii politici. Deşi s-au îmbunătăţit tehnicile de transparentizare a procesului de elaborare a politicilor publice şi de responsabilizare a emitenţilor de proiecte de acte normative publice, se constată totuşi un mare grad de formalism în aplicarea acestora. Unul dintre motivele identificate de Comunitatea de Advocacy este necunoaşterea unor metode şi tehnici adecvate prin care liderii de afaceri, pe de-o parte, şi oficialii publici, pe de altă parte, să-şi îmbunătăţească abilităţile profesionale de influenţare legislativă, în mod transparent şi responsabil. Din această perspectivă, Comunitatea de Advocacy şi-a propus să pregătească liderii de afaceri şi mediul politic pentru un dialog constructiv de modelare a politicilor publice şi să-i echipeze cu instrumentele potrivite pentru implementarea reformei democratice.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: