OPRIŢI MITA ELECTORALĂ!

Deşi s-a ştiut încă cu mult timp înaintea declanşării oficiale a campaniei electorale, că unii candidaţi vor folosi toate mijloacele legale, dar mai ales pe cele nelegale sau la limita legii, pentru a-şi asigura un avantaj electoral în goana lor după funcţiile de demnitate publică care să le asigure accesul la banul public, reacţia autorităţilor statului se lasă încă aşteptată, mita electorală fiind metoda preferată a înşelării vigilenţei votanţilor.
Potrivit Legii nr.67/2004, promisiunea, oferirea sau darea de bani, bunuri ori alte foloase în timpul campaniei electorale, precum şi în scopul determinării alegătorului să voteze sau să nu voteze o anumită listă de candidaţi ori un anumit candidat pentru funcţia de primar, consilier sau de preşedinte al consiliului judeţean, precum şi primirea acestora de către alegători constituie infracţiuni şi se pedepsesc cu închisoare de la 6 luni la 5 ani (art.109).
Prin bunuri, în sensul art. 109 alin. (1) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se înţelege acele obiecte care au o valoare economică semnificativă, precum şi mărfuri de utilitate alimentară (alimente, băuturi alcoolice sau nealcoolice, produse din tutun) sau nealimentară. Nu se încadrează în această categorie materialele de propagandă electorală, precum: afişe, pliante, cărţi poştale, ilustrate, brichete, chibrituri, calendare, căni, găleţi, caiete, pixuri, şepci, tricouri, eşarfe, fulare şi alte obiecte asemănătoare, inscripţionate cu însemnele partidului politic, alianţei politice, alianţei electorale sau organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale, ori cele conţinând sau reprezentând însemne ori fotografii ale candidaţilor şi a căror valoare este mai mult simbolică (insigne, ecusoane, fanioane, steguleţe şi alte obiecte asemănătoare).
Orice alte mijloace sau metode decât cele menţionate constituie mită electorală, sunt vădit ilegale, anti-democratice şi în total dispreţ faţă de cetăţeanul român de rând, exact acela care se va prezenta la vot.
Dreptul la vot face parte din drepturile fundamentale ale cetăţeanului, este un drept constituţional garantat, iar exercitarea sau neexercitarea lui nu trebuie să atragă nici sancţiuni, dar nici premieri pentru cetăţeni întrucât opţiunea de a vota este un drept personal, votul având caracter secret şi liber exprimat.
Potrivit art.9 şi art.10 din Conveţia Europeană a Drepturilor Omului, orice persoană are dreptul la libertate de gândire, iar mita electorală are rolul de a influienţa atât conştiinţa alegătorului, dar şi libertatea de opinie a votanţilor, nu prin conţinutul mesajului electoral, ci prin promisiunea şi oferirea de mită electorală cu valoare semnificativă.
Facem un apel hotărât şi ferm către toţi cetăţenii cei care au primit sau au fost ademeniţi a li se cumpăra votul să nu dea curs mitei electorale, să sesizeze de îndată autorităţile competente ale statutului român şi să voteze numai aşa cum le dictează conştiinţa şi convingerile proprii.
Totodată, solicităm în mod public autorităţilor competente ale statului, în speţă Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Poliţiei Române să ia măsurile legale astfel încât asemenea acţiuni de mită electorală să nu poată fi duse la bun sfârşit de iniţiatorii lor.
Suntem convinşi că cetăţenii români în ansamblu, nu vor mai accepta să fie prizonierii lipsei de conştiinţă a oricarui candisat care crede că absolut totul se poate cumpăra şi vor ieşi la vot în număr foarte mare, îşi vor decide singuri viitorul iar rezultatul alegerilor să fie exclusiv dat de voinţa alegătorilor şi nu de către constrângerile sentimentului de datorie faţă de mituitorii electorali.

Comunitatea de Advocacy

Anunțuri

Etichete:, , ,

About comunitateadeadvocacy

COMUNITATEA DE ADVOCACY este o organizație care sprijină demersurile societății civile și a mediului de afaceri în amendarea politicilor publice relevante, încurajează participarea membrilor comunităților și a întreprinzătorilor privați la elaborarea deciziei publice, promovează asistenţa tehnică şi tehnicile profesionale de advocacy pentru orice grup interesat al societăţii civile cu onestitate, demnitate, respect reciproc, transparenţă şi responsabilitate socială, în scopul consolidării sistemului de democraţie participativă. COMUNITATEA DE ADVOCACY urmărește dezvoltarea sectoarelor, social și privat, prin programe de consultanță, monitorizare, cercetare, instruire și reprezentare. COMUNITATEA DE ADVOCACY sprijină prin toate inițiativele și activitățile sale, creerea unei economii de piață bazată pe libera inițiativă, spirit antreprenorial, responsabilitate socială și corporativă. INFLUENȚĂM POLITICILE PUBLICE O societate civilă bine informată şi participativă la luarea deciziei publice este pilonul principal pe care se construieşte democraţia. Evidenţierea prin care o anume comunitate sau naţiune a identificat şi este pe drumul democraţiei şi al economiei de piaţă este semnalată prin situaţiile în care cetăţenii încep să se implice în a-şi exprima opinii în mod public şi bine conturat, atunci când aceştia pot dentifica şi propune soluţii de rezolvare a unor probleme publice care îi afectează. Pentru a lua parte la decizia publică, electoratul trebuie să fie bine pregătit, bine educat în elaborarea politicilor publice şi a procedurilor legislative. Deşi s-au înregistrat progrese substanţiale în participarea mediului de afaceri la decizia publică, la influenţarea politicilor economice care îl afectează, mai sunt paşi de urmat până a constata că sectorul de afaceri are o voce unitară, conjugată în raport cu decidenţii politici. Deşi s-au îmbunătăţit tehnicile de transparentizare a procesului de elaborare a politicilor publice şi de responsabilizare a emitenţilor de proiecte de acte normative publice, se constată totuşi un mare grad de formalism în aplicarea acestora. Unul dintre motivele identificate de Comunitatea de Advocacy este necunoaşterea unor metode şi tehnici adecvate prin care liderii de afaceri, pe de-o parte, şi oficialii publici, pe de altă parte, să-şi îmbunătăţească abilităţile profesionale de influenţare legislativă, în mod transparent şi responsabil. Din această perspectivă, Comunitatea de Advocacy şi-a propus să pregătească liderii de afaceri şi mediul politic pentru un dialog constructiv de modelare a politicilor publice şi să-i echipeze cu instrumentele potrivite pentru implementarea reformei democratice.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: