CHEMARE LA ACŢIUNE

CONFERINŢA ONG-urilor locale!

După 6 ani de la apariţia legii privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, constatăm totuşi caracterul formal al aplicării acestei legi şi al transparenţei alocărilor fondurilor publice.

 Modul de alocare a fondurilor nerambursabile de la bugetul local a evidenţiat faptul că:

–   până în prezent, distribuirea fondurilor nerambursabile de la bugetul local s-a făcut fără existenţa unor criterii unitare, clare şi transparente;

–   ONG-urile locale nu aveau o viziune unitară pentru accesarea de fonduri în vederea promovării scopurilor şi obiectivelor statutare;

–   în prezent pachetul de ghiduri de finanţare pentru anul 2012, aprobate prin Hotărâri ale Consiliului Local Oneşti, nu oferă acces la finanţare în mod egal tuturor ONG-urilor, indiferent de domeniul în care activează, identificându-se lipsa finanţării pentru pentru domeniile social şi culte.

O soluţie utilă de depăşire a acestui impas şi de măsurare a calităţii criteriilor de transparenţă a alocărilor bugetare de la bugetul local poate consta în introducerea unei proceduri uniforme, a unui ghid unic de finanţare şi a unei metodologii de evaluare a tuturor proiectelor în vederea acordării de fonduri nerambursabile de la bugetul local pentru toate domeniile de interes local, precum şi a unor criterii transparente de alocare a acestor fonduri.

Vă invităm aşadar să participaţi cu opiniile Dumneavoastră la o audiere publică. Tematica la care vă invităm şi vă aşteptăm să contribuiţi cu soluţii argumentate este:

  • Consideraţi că Strategia de dezvoltare locală a municipiului Oneşti 2012 – 2022 răspunde priorităţilor şi nevoilor de finanţare ale ONG-urilor oneştene?
  • Care sunt criteriile care ar trebui să stea la baza determinării domeniilor ce vor fi finanţate din fonduri nerambursabile de la bugetul local? Pot avea un rol ONG-urile oneştene în determinarea domeniilor prioritare?
  • Cum putem aloca în mod echitabil fonduri nerambursabile de la bugetul local între domeniile considerate a fi prioritare?
  • Care ar fi principalele criterii unitare de evaluare a proiectelor finanţate de la bugetul local? Sunt procedurile actuale de alocare a fondurilor nerambursabile de la bugetul local suficient de transparente? Cum ne asigurăm că nu conduc la atribuiri netransparente şi preferenţiale?
  • În ce măsură poate constitui o analiză de impact a proiectelor finanţate anterior un reper în eficientizarea alocării resurselor de la bugetul local?

Audierea publică va avea loc, marţi, 20 decembrie 2011, între orele 16:30 – 18:30, la sediul Filialei Cozânzeana a Bibliotecii Municipale „Radu Rosetti” Oneşti, lângă Libraria „Magic Print”, Bd. Republicii, nr. 43, parter, Oneşti, Bacău.

Iniţiatorii vă propun să vă aplecaţi asupra acestor teme de actualitate pentru intensificarea şi monitorizarea participării societăţii civile în creşterea calităţii utilizării resurselor publice. Succesul demersului de introducere a unei proceduri unitare de finanţare nerambursabilă de la bugetul local şi a unor criterii transparente de alocare a acestor fonduri va depinde într-o măsură foarte mare de disponibilitatea de a negocia a principalilor actori politici, dar şi de modul în care societatea civilă, incluzând aici şi expertii în politici publice, în PR şi comunicare eficientă, profesioniştii din mediul educaţional, vor şti să îşi pună amprenta pe acest proces.

Părerea dumneavoastră contează şi credem că, împreună, putem să încurajăm decidenţii politici să ţină cont de părerea societăţii civile atunci când atribuie fonduri nerambursabile de la bugetul local.

Iniţiatorii îşi doresc să ofere un cadru de dezbateri riguros şi accesibil, prin procedura de audiere publică, astfel încât o posibilă agendă încărcată să nu vă oprească să vă exprimaţi opinia.

Prin această procedură, vă invităm să vă exprimaţi opinia în scris, participând cu propunerile dvs. într-un formular dedicat, raportat la motivaţia şi propunerea de procedură ataşată. Vă rugăm să o transmiteţi la adresa electronică: comunitateadeadvocacy@gmail.com, alături de formularul de înscriere completat cu una din opţiunile dumneavoastră: transmiteţi numai în scris sau intenţionaţi să o şi  susţineţi verbal la audierea publică sau poate doriţi sa fiţi doar participant în sală. Aceste documente se regăsec la:

https://comunitateadeadvocacy.wordpress.com        http://www.facebook.com/groups/274180069262856/.

Vă aducem la cunoştinţă că o comisie de experţi independenţi va analiza toate depoziţiile depuse în scris şi verbal, va efectua un raport sinteză în următoarele 10 zile lucrătoare şi va prezenta public rezultatul opiniilor colectate, completat cu concluzii şi recomandări pentru decidenţii politici locali, printr-o conferinţă de presă. În cazul în care ne-aţi oferit posibilitatea contactării, prin completarea formularului de înscriere, veţi primi raportul experţilor la adresa menţionată.

Subliniem că regula procedurii de audiere publică solicită celor ce sunt interesaţi să susţină o opinie verbală, ca aceasta să fie prezentată întâi în scris până la data de  19 decembrie 2011, orele 16:00, la adresa de mail: comunitateadeadvocacy@gmail.com.

Opinia verbală va avea o durată de maxim 3 minute pentru potenţarea ideilor principale din depoziţia scrisă.

Nu se pot înscrie la cuvânt decât cei care au transmis punctul de vedere în scris, până la data mai sus menţionată.

Pentru cei interesaţi s-au colectat note bibliografice, poziţii şi studii naţionale, alte documente privitoare la tema audierii publice şi sunt postate pe site-ul: https://comunitateadeadvocacy.wordpress.com. De asemenea, pe site există prezentarea in extenso a procedurii audierii publice care va fi aplicată cu ocazia acestui eveniment, precum şi îndrumarul de formulare a opiniei dvs. în spiritul aşteptărilor decidenţilor politici.  

Doar cei activi, implicaţi şi prezenţi au un cuvânt de spus!

Cu stimă, consideraţie şi încrederea în libertatea de exprimare, aşteptăm participarea Dumneavoastră la acest important eveniment,

Comisia de Iniţiativă:

COALIŢIA DE LOBBY ŞI ADVOCACY ONEŞTI

Notă: Ce trebuie să faceţi pentru a vă implica prin această procedură?

1. Intraţi pe site-ul: https://comunitateadeadvocacy.wordpress.com şi completaţi formularul de înscriere, exprimându-vă una din opţiunile precizate;

2. Parcurgeţi motivaţia descrisă de iniţiatorii acestui demers;

3. Utilizaţi bibliografia care poate fi utilă;

4. Parcurgeţi procedura audierii publice şi îndrumarul de formulare a unei opinii;

5. Completaţi îndrumarul sau formulaţi  o depoziţie scrisă de maxim 2 (două) pagini pe care o veţi trimite la adresa electronică  comunitateadeadvocacy@gmail.com până la data de 19 decembrie 2011, orele 16.00. E-mail-urile comunicate pe aceasta adresă electronică vor fi considerate valabile doar pentru acest eveniment şi numai dacă respectă termenul de transmitere indicat.

6. Participaţi la audierea publică la data şi ora anunţată pentru a vă susţine depoziţia scrisă în formă verbală, în maxim 3 minute. Prezentarea orală trebuie să potenţeze şi să argumenteze în mod succint punctul dvs. de vedere regăsit în depoziţia scrisă.

Atenţie! Dacă nu aveţi depusă o depoziţie scrisă, nu vă puteţi înscrie la cuvânt, în cadrul evenimentului! 

Procedura este circumscrisă unor regului foarte stricte în acest sens şi urmăreşte opţiunea dumneavoastră din formularul de înscriere. Opiniile verbale se înregistrează pentru a fi analizate alături de opiniile scrise de către o comisie de experţi independenţi, ulterior evenimentului.

În cazul în care lăsaţi o adresă de contact în formularul de înscriere, vă vom transmite negreşit, în timp rezonabil, rezultatele acestui proces de consultare. Tot ceea ce se va colecta, atât scris cât şi verbal, rezultatele obţinute şi reflectarea în mass media se vor depune atât pe site-ul evenimentului: https://comunitateadeadvocacy.wordpress.com, cât şi pe site-ul: http://www.transparenta.ro, la secţiunea Audieri Publice.

Anunțuri

About comunitateadeadvocacy

COMUNITATEA DE ADVOCACY este o organizație care sprijină demersurile societății civile și a mediului de afaceri în amendarea politicilor publice relevante, încurajează participarea membrilor comunităților și a întreprinzătorilor privați la elaborarea deciziei publice, promovează asistenţa tehnică şi tehnicile profesionale de advocacy pentru orice grup interesat al societăţii civile cu onestitate, demnitate, respect reciproc, transparenţă şi responsabilitate socială, în scopul consolidării sistemului de democraţie participativă. COMUNITATEA DE ADVOCACY urmărește dezvoltarea sectoarelor, social și privat, prin programe de consultanță, monitorizare, cercetare, instruire și reprezentare. COMUNITATEA DE ADVOCACY sprijină prin toate inițiativele și activitățile sale, creerea unei economii de piață bazată pe libera inițiativă, spirit antreprenorial, responsabilitate socială și corporativă. INFLUENȚĂM POLITICILE PUBLICE O societate civilă bine informată şi participativă la luarea deciziei publice este pilonul principal pe care se construieşte democraţia. Evidenţierea prin care o anume comunitate sau naţiune a identificat şi este pe drumul democraţiei şi al economiei de piaţă este semnalată prin situaţiile în care cetăţenii încep să se implice în a-şi exprima opinii în mod public şi bine conturat, atunci când aceştia pot dentifica şi propune soluţii de rezolvare a unor probleme publice care îi afectează. Pentru a lua parte la decizia publică, electoratul trebuie să fie bine pregătit, bine educat în elaborarea politicilor publice şi a procedurilor legislative. Deşi s-au înregistrat progrese substanţiale în participarea mediului de afaceri la decizia publică, la influenţarea politicilor economice care îl afectează, mai sunt paşi de urmat până a constata că sectorul de afaceri are o voce unitară, conjugată în raport cu decidenţii politici. Deşi s-au îmbunătăţit tehnicile de transparentizare a procesului de elaborare a politicilor publice şi de responsabilizare a emitenţilor de proiecte de acte normative publice, se constată totuşi un mare grad de formalism în aplicarea acestora. Unul dintre motivele identificate de Comunitatea de Advocacy este necunoaşterea unor metode şi tehnici adecvate prin care liderii de afaceri, pe de-o parte, şi oficialii publici, pe de altă parte, să-şi îmbunătăţească abilităţile profesionale de influenţare legislativă, în mod transparent şi responsabil. Din această perspectivă, Comunitatea de Advocacy şi-a propus să pregătească liderii de afaceri şi mediul politic pentru un dialog constructiv de modelare a politicilor publice şi să-i echipeze cu instrumentele potrivite pentru implementarea reformei democratice.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: